O Mark Zuckerberg já havia confirmado no mês passado que o Facebook deveria implementar novas funcionalidades ao famoso botão “Curtir”. No entanto, ainda era um mistério como isso iria acontecer. Até hoje.
Alguns usuários começaram a notar hoje uma novidade em seu botão curtir. Agora, além de simplesmente curtir uma publicação, é possível selecionar algumas carinhas que representam as mais diversas reações a uma publicação, como: “Amei”, “Haha”, “Triste”, “Bravo” etc.
O Facebook informou que os novos recursos, chamados “Reações” estão sendo testados inicialmente em dois mercados: Espanha e Irlanda. E não há qualquer previsão de quando isso será liberado para todos.
Today we're launching a test of Reactions — a more expressive Like button. The Like button has been a part of Facebook for a long time. Billions of Likes are made every day, and Liking things is a simple way to express yourself.For many years though, people have asked us to add a "dislike" button. Not every moment is a good moment, and sometimes you just want a way to express empathy. These are important moments where you need the power to share more than ever, and a Like might not be the best way to express yourself.At a recent Townhall Q&A, I shared with our community that we've spent a lot of time thinking about the best way to give you better options for expressing yourself, while keeping the experience simple and respectful. Today we're starting to test this.Reactions gives you new ways to express love, awe, humor and sadness. It's not a dislike button, but it does give you the power to easily express sorrow and empathy — in addition to delight and warmth. You’ll be able to express these reactions by long pressing or hovering over the Like button. We’re starting to test Reactions in Ireland and Spain and will learn from this before we bring the experience to everyone. We hope you like this – or can better express how you’re feeling!
Posted by Mark Zuckerberg on Thursday, October 8, 2015
Vale lembrar que o botão Curtir é um dos recursos mais valiosos do Facebook, então é bastante provável que as reações sofram muitas alterações, antes mesmo até de chegar para um grupo maior de pessoas.
Com informações de: Tech Crunch.